Épületenergetikai tanúsítvány szükségessége
A kormány 176/2008. sz rendelete értelmében:
2009. január 1-jétől
- az ingatlanok használatbavételi engedélyéhez,
- tartós 1000 m2 -nél nagyobb hasznos alapterületű hatósági rendeltetésű, állami tulajdonú közhasználatú épület esetén,
2012. január 1-jétől:
Meglévő épület, önálló rendeltetési egység, lakás, ház
- adásvételéhez,
- jelzálog-bejegyzéshez,
- egy évet meghaladó – bérbeadásához,
- egyes korszerűsítési pályázatokhoz
az Energetikai Tanúsítvány kiállítása szükséges.
Használatbavételi engedélyhez a tanúsítvány kiállítása központi ügyintézéssel történik, postai úton, vagy akár e-mailben – ezért nem kell területileg illetékes kollégát keresnie!
Kiszállási díj nincs Budapesten és Pest Megyében!
Az Energetikai Tanúsítványokat teljes körű jogosultsággal rendelkező, a Magyar Mérnöki Kamaránál bejegyzett Épületenergetikai szakértőnk állítja ki.
A TANÚSÍTVÁNY KÉSZÍTÉSE RÉSZLETES MÓDSZERREL TÖRTÉNIK: HELYISÉGENKÉNTI HŐIGÉNYSZÁMÍTÁSSAL! EZ AZÉRT FONTOS, MERT ÍGY EGYES PÁLYÁZATOKHOZ IS FELHASZNÁLHATÓ!
A TANÚSÍTVÁNY 10 ÉVIG ÉRVÉNYES!
A tanúsítvány nem minden esetben, de szükséges:
- Mert ez egy hiteles tanúsítvány, aminek a megléte, a használatbavételi engedély igénylésekor kötelező.
- Mert ez egy hiteles tanúsítvány, amit a jelenleg érvényben lévő rendelet szerint adásvétel esetén a vevőnek át kell adni, tartós bérbeadás esetén a bérlőnek be kell mutatni.
- Mert az energia megtakarítást eredményező pályázatok benyújtásához egy komoly, számokkal alátámasztott érv.
- Mert jelentősen növelheti az ingatlan értékét egy megfelelő tanúsítvány felmutatása. (A tanúsítvány 10 évre, vagy jelentős beruházás végzéséig szól)
És miért pont tőlünk rendelje meg?
- Mert a tanúsítvány hitelességére garanciát vállalunk!
- Mert használatbavételi engedélyhez a dokumentumok átadásától számított maximum 3 munkanap alatt átadjuk a Tanúsítványt!
- Mert még a megrendelés előtt tudja, hogy mennyi a Tanúsítvány elkészítésének a díja.
- Nincsenek rejtett költségek, *-os kisbetűs részek, árajánlatunk az összes felmerülő költséget tartalmazza.
- Mert Önnek nincs utánajárása, mi a hiányzó dokumentumokat is beszerezzük!
- Mert társasházak megrendelésénél, lakásszámtól függően kedvezményt is tudunk biztosítani!